Który papier zakupić? Firmowy czy artystyczny – zobacz różnice

Dbająca o własny wizerunek w oczach konsumentów firma, bez jakichkolwiek zahamowań powinna odpowiednio gigantyczną wagę przykładać o związanych z nim zagadnień. Są to w głównej mierze, zdawałoby się, drobnostki, które jednak znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas kontrahenci oraz współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, czyli umyślnie zaprojektowane arkusze, na jakich drukowane są wszelkie informacje i korespondencja firmowa, a również faktury oraz inne tego typu dokumenty.

W jaki sposób każdy prawdopodobnie się domyśla, koronną cechą słusznego papieru służbowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – ma obowiązek on być nie tylko specyficzny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jednak również ładny, miły dla oka i nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy też pamiętać, aby zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na które będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.

Wybitnie znacząca jest też kolorystyka, obroniona w stonowanej, niedobitnej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Żyjemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku oraz wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, które zastępują powoli przeróżnego typu elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się mogło, że papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednak z całą pewnością tak nie jest – bezustannie jest on używany i żadna jednostka gospodarcza, której zależy na tym, żeby jej konsumenci postrzegali ją jako doświadczoną nie powinna lekceważyć tego tematu.

Na pewno nadzwyczaj znaczący jest projekt papieru firmowego, który pozwoli klientom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej firmy – bez jakiegokolwiek ale powinno odszukać się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, krótkie hasło promocyjne oraz dane kontaktowe. Należy również pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, pozwalającej oczom skupić się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste barwy dopuszczalne są tylko wtenczas, kiedy którąś z informacji należy w pewien sposób podkreślić.

You may also like...